Birthday party ! - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Nicole Segers - WaarBenJij.nu Birthday party ! - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Nicole Segers - WaarBenJij.nu

Birthday party !

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Nicole

15 September 2009 | Hongarije, Boedapest

Hallo allemaal!


Ten eerste wil ik jullie bedanken voor alle leuke felicitaties via internet en telefoon! En... mijn vriendinnen voor het prachtige cadeau!

De dagen tussen mijn laatste berichtje en mijn verjaardag (en eerste lesdag) heb ik me nog prima vermaakt! Het wijnfestival aan de Buda-zijde was erg indrukwekkend. Er stonden overal houten kraampjes waar je wijn of voedsel kon kopen. Aan de ingang kreeg je een wijnglas, die je continu kon laten vullen bij de kraampjes. Ze hadden echt ontzettend veel keus in wijnen; van wit tot rood, van droog tot zoet, van hongaars tot italiaans en van goedkoop tot duur. Voor ieder wat wils dus! De locatie voor het festival was echt perfect gekozen, aangezien je met je wijntje in de hand uitzicht had over de Donau en de andere zijde van de stad. Tijdens de avond is dit alles prachtig verlicht! (helaas is dit een nadeel met fotograferen, dus ik heb het niet vast kunnen leggen). Verder hebben we vorige week onze derde huisgenoot gevonden! Een duits meisje uit Berlijn, Kathi. Ze is echt onzettend aardig en gezellig, maar weet ook wat opruimen is. De perfecte mix dus! Vrijdagavond zijn we met een hele groep naar Rio geweest, één van de 'open air' discotheken in Budapest (dit was de laatste dag dat ze geopend waren, aangezien deze discotheken sluiten als het zomerseizoen afgelopen is). Heel sfeervol! Verder heb ik in het weekend nog een bezoekje gebracht aan het heldenplein en het stadpark (de metrolijn hiernaartoe (metrolijn 1) is zelfs al prachtig, je hebt langs deze lijn namelijk hele kleine stationnetjes, metrostops, in hele oude stijl gebouwd).

En gisteren dus mijn verjaardag! Ik had helaas 's ochtends om 08:00 al les (jaaa, hier beginnen ze al om 8 uur!!!!). Het vak lijkt me erg interessant, de leraar is nog jong en spreekt dus goed (accentloos!) engels, voor dit vak hebben we eens per week college en eens per week werkgroep (dus dat lijkt nogal op het onderwijssysteem in Maastricht wat ik gewend ben). 's Middags heb ik ook nog een vak gehad (deze leraar was iets minder goed in engelse uitspraak, maar het was wel goed genoeg om hem te kunnen volgen) en vandaag heb ik ook nog twee lessen gehad. Tot dusver bevalt het mij prima. Helaas heb ik wel wat wijzigingen moeten maken in mijn rooster omdat één vak vervallen is en één vak nogsteeds niet is ingeroosterd. Maar vergeleken met anderen heb ik nog geluk, sommigen hebben namelijk een groot aantal vakken die overlappen (dus meerdere vakken op hetzelfde tijdstip) en moesten daarom gedwongen allerlei nieuwe vakken gaan kiezen. De organisatie qua rooster maken betrefd kan dus beter! Maar ach, zolang het onderwijs maar goed is. Ik denk dat ik het opzich wel makkelijk ga krijgen omdat ik vakken heb gekozen die ontzettend dicht bij mijn studie in Maastricht staan. Veel dingen klinken me dus al bekend in de oren.. En het onderwijsniveau hier ligt natuurlijk over het algemeen ook wat lager dan in Nederland. Het is trouwens heel grappig als je zegt dat je aan de universiteit van Maastricht studeert, want blijkbaar wordt Maastricht University door buitenlandse studenten en professoren gezien als een ontzettend goede, maar zware (qua studielast) universiteit. Toen ik maandag thuis kwam van mijn laatste les op school, stonden er allemaal lekkere koekjes op tafel. Mijn duitse huisgenoot, Kathi, had zelf koekjes staan bakken terwijl ik naar school was! Super lief ! 's Avonds heb ik een feestje gegeven in mijn appartementje voor wat vrienden die ik hier in Budapest heb leren kennen. De italiaanse vrienden van mijn huisgenoot Pier Paolo waren er (Pier Paolo zelf was er helaas niet bij omdat hij een examen moest maken in Italie), de Nederlandse delegatie uitwisselingsstudenten was aanwezig (dat zijn er inmiddels al ongeveer tien), wat huisgenootjes van hen en wat andere medestudenten die ik heb leren kennen tijdens mijn verblijf in het Domino Hostel of de vele stapavonden van de afgelopen weken (Belgen, Fransen, Duitsers, een meisje uit Singapore, een meisje uit Canada, een jongen uit 'the States', mijn tandem student, Martí, en mijn hongaarse European Studies-medestudent Gabor.. ik meen dat ik nu alle nationaliteiten heb genoemd haha). En niemand kwam met lege handen aan, dus dan voel je je helemaal jarig! Ik heb een fles typische hongaarse dessertwijn gekregen, Palinka (hongaarse sterke drank) en verder heb ik nog een hele hoop leuke cadeau'tjes gekregen en vele kaartjes (te veel om op te noemen haha). De italianen hadden speciaal voor mij een chocoladetaart gebakken, wat je kunt zien op de foto's. Ik ben dus weer flink in de watten gelegd! Ik heb me prima vermaakt, het was echt een leuke 20e verjaardag!

Maar het echte studentenleven is dus weer begonnen, weer colleges en werkgroepen.. Gelukkig heb ik vrijdag standaard vrij (zoals het er nu naar uitziet..)! Aankomend weekend gaan we met ESN naar het Balaton meer en we gaan wat leuke plekjes en bezienswaardigheden daar in de buurt bezoeken (een eiland, een kasteel en een waterpark).


Tot het volgende reisverslag!

P.S. Hieronder de links naar de foto-albums:

Mijn verjaardagsfeest:
http://www.mijnalbum.nl/Album=ZF4FVR6A

Overige foto's:
http://www.mijnalbum.nl/Album=7CRN8SJT

  • 17 September 2009 - 11:42

    Hilde:

    ahhh wat lief van je huisgenootje om koekjes te bakken! Je verjaardag móet wel super geweest zijn als dit zo lees, gelukkig maar!
    Veel plezier dit weekend het balatonmeer :)

  • 17 September 2009 - 20:57

    Yvonne:

    Hey Nicole!

    Wow, je hebt het echt geweldig getroffen als ik dit zo zie! En een sjiek huis joh! Drie keer beter dan ik had in Spanje, dat zie ik wel! Ik moet trouwens zeggen dat onze nieuwe huisgenootjes ook echt heel schoon zijn, ze poetsen netjes en de keuken is schoon! En dat met drie kerels, haha! Veel plezier en succes op de uni! Ik hoop snel weer een verhaaltje te kunnen lezen!

    Groetjes vanuit Maastricht!

    xx Yvonne

  • 18 September 2009 - 22:50

    Waiyan:

    wauw een leuk verjaardag zeg! Heb je mijn e-card nog ontvangen? De foto's zien er iig gezellig uit. Fijn weekend!

  • 20 September 2009 - 13:44

    Sophie:

    Klinkt allemaal super! En wat leuk dat je daar nog een echt verjaardagsfeest hebt gehad!!

    Wel grappig trouwens, bij Gabor heb ik nog met 1 of 2 vakken bij in de werkgroep gezeten ;)
    Nog heel veel plezier daar!

  • 22 September 2009 - 09:36

    Suus:

    hey nicole. Ik zag zondag avond een reis programma op nl 3 en dat ging over boedapest. Ze lieten ook helemaal het uitgaansleven zien. Dus heb nu wel n goede indruk gekregen van alles party's daar;). Als je kijkt op www.3opreis.nl kun je hem nog terug kijken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hongarije, Boedapest

Nicole

Actief sinds 24 Aug. 2009
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 24815

Voorgaande reizen:

20 Februari 2017 - 08 Maart 2017

Rondreis Costa Rica

01 Juli 2010 - 29 Augustus 2010

Aiesec stage @ Tourism Department, Padang

01 September 2009 - 31 Januari 2010

Studeren aan Corvinus University Budapest

Landen bezocht: