Appartement gevonden!!! - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Nicole Segers - WaarBenJij.nu Appartement gevonden!!! - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Nicole Segers - WaarBenJij.nu

Appartement gevonden!!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Nicole

10 September 2009 | Hongarije, Boedapest

Hallo allemaal!

Ten eerste wil ik iedereen bedanken voor alle leuke reactie's!

De afgelopen paar dagen hebben we introductie gehad en volgende week gaat het echte schoolleven weer beginnen! Dat zal even wennen zijn..

Maar ik heb ontzettend goed nieuws; ik heb een flat gevonden!!! Het afgelopen weekend en het begin van deze week ben ik druk op zoek gegaan naar een geschikt appartement samen met een italiaanse jongen, Piere Paolo. Dinsdag hebben we ons 'droomhuisje' gevonden en gisteren het contract ondertekend. We konden er meteen intrekken! Het appartement ligt in Vací utca, dit is de meest toeristische hoofdstraat van Budapest. Dus de locatie is echt perfect! Verder is de flat echt super groot en mooi! Er zijn twee slaapkamers, twee badkamers, een grote keuken en een woonkamer. Vanwege de kosten hebben we besloten om van de woonkamer nog een slaapkamer te maken. Dus we zijn nu nog even hard op zoek naar een derde huisgenoot! (bijgevoegd foto's van het appartement toen het nog 'leeg' stond).

Deze week hebben we ons kunnen registreren op de universiteit, we hebben een informatie pakket gekregen, ons rooster en een orientatie dag om ons wat beter te informeren over de Corvinus universiteit en Budapest zelf. Maandag tot en met woensdag hebben we deze introductie-activiteiten gehad. Gisteren avond organiseerde ESN een kennismakings programma in de universiteit. Vandaag gaan we met alle buitelandse studenten naar het wijn festival aan de Buda-zijde van de stad. Dit festival duurt vier dagen en er komen wijnproducenten vanuit 35 verschillende landen die ons hun wijnen zullen laten proeven. Ik ben erg benieuwd! De Buda-zijde is trouwens ontzettend mooi, je hebt er een prachtig uitzicht over de stad (zie foto's.. ik heb er zondag rondgewandeld).

ESN is echt een geweldige organisatie voor buitenlandse studenten, ze organiseren ontzettend veel leuke activiteiten. Morgen hebben we 'treasure hunting', zaterdag gaan we naar het heldenplein, het stadspark, een kasteel en een badhuis. Volgende week donderdag is er een kroegentocht en het daarop volgende week (19 en 20 sept.) organiseren zij een trip naar het Balaton meer (hopelijk zijn er nog plaatsen vrij!). Verderop in het jaar zullen we nog een bezoekje brengen aan Praag en Wenen. Dus nog genoeg leuke dingen in het vooruitzicht!

Ik laat snel weer wat van me horen!

Groetjes!