Eerste week in Budapest - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Nicole Segers - WaarBenJij.nu Eerste week in Budapest - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Nicole Segers - WaarBenJij.nu

Eerste week in Budapest

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Nicole

05 September 2009 | Hongarije, Boedapest

Hallo allemaal!


Mijn eerste weekje in Budapest zit er alweer bijna op! Ik zal een kort verslagje geven over hoe mijn eerste dagen in Budapest eruit zagen!

Dinsdag was de dag van vertrek. We zouden om 12:35 vliegen, maar hadden helaas een half uurtje vertraging. Ik zat samen met mijn vier 'nieuwe vrienden' uit Tilburg, wachtend op het vliegtuig, wat te kletsen over Budapest toen een jongen uit Groningen ons aansprak. Jeroen, hij gaat ook studeren aan Corvinus University. Dus zelfs op het vliegveld leer je al nieuwe mensen kennen! Op Ferigy Airport te Budapest werd 'onze Nederlandse delegatie exchange students' rond een uur of 3 's middags warm onthaald door tandem students (onze Hongaarse begeleiders voor aankomend semester). Vervolgens gingen we met het openbaar vervoer naar ons hostel (het vliegveld ligt ongeveer 25 km van het centrum), wat erg lastig was met zo'n 25kg aan bagage en nog eens 10kg aan handbagage! Diezelfde middag hebben we nog een hongaarse sim-card gekocht. Hierbij mijn hongaarse nummer: +36305987485. Daarna hebben we met 5 mensen (waarvan mijn hongaarse tandem student, Martí, een Canadees meisje, Hilary, en drie Nederlanders, ik, Dan en Jeroen) een hapje gegeten in de stad. Raday utca, een straatje vol restaurants wat het erg sfeervol maakt! Na het eten zijn we met een grote groep buitenlandse studenten gaan stappen. Elke doordeweekse dag wordt er om 21:00 verzameld voor het Domino hostel om te gaan stappen in een bepaalde kroeg of discotheek in het centrum. Dus aan het einde van deze week ken ik al behoorlijk wat leuke uitgaansgelegenheden! Erasmus Student Network (ESN) Corvinus organiseert deze avonden, maar zal in de loop van het semester ook nog andere dingen organiseren zoals uitstapjes naar andere delen van Hongarije (het eerste reisje gaat naar het Balaton meer!!). Echt perfect geregeld, want zo kom je in heel korte tijd in contact met vele andere exchange students! Dat vergemakkelijkt het zoeken naar huisgenoten, flats en andere praktische zaken én is bovendien erg gezellig natuurlijk!

Woensdag ben ik met Martí naar de universiteit gegaan om alvast de gebouwen te bekijken. Het ziet er echt prachtig uit! Je hebt in Budapest ook verschillende universiteitsgebouwen, zoals in Maastricht. Het gebouw waar het International Relations Office zit (daar moeten wij dus heen voor registratie en als we vragen mochten hebben) is erg oud, met hele grote brede hallen en zelfs een binnenplaatsje! Erg imposant en hartstikke mooi (ondanks dat ze bezich zijn het gebouw te restaureren). Achter dit gebouw ligt een nieuw gebouw waar ik waarschijnlijk les zal hebben (de faculteiten van Social Science en Economics zitten hier gevestigd). Dit nieuwe gebouw is totaal het tegenovergestelde omdat het er echt super modern en 'design-achtig' uitziet! 's Middags heb ik samen met Martí voor flats gezocht op het internet en een beetje door de stad gewandeld. 's Avonds was er weer een ESN-party.

Donderdag heb ik twee flats bezocht, die helaas allebei tegen vielen. De flat waar ik eigenlijk voor kwam kijken was al verhuurd... Jammer dus. 's Avonds hebben we weer met een groepje wat gegeten in Raday utca. Deze keer was Claire er ook bij, een meisje wat studeert aan de Universiteit van Groningen, en we hadden gezelschap van een Franstalig belgisch meisje uit Brussel! Daarna zijn we weer doorgegaan naar een ESN-party.

Vrijdag heb ik lekker een dagje niets gedaan, want het hakt er best wel in die eerste dagen! Overdag ben je druk met flats (be)zoeken en 's avonds ben je aan het genieten van het uitgaansleven. Dat houdt dus in 'laat opblijven en vroeg opstaan', haha.

Vandaag heb ik weer een appartement bezocht, maar er zijn helaas twee andere personen gekozen om in het appartement te komen wonen. Dus ik ben vandaag nog een beetje aan het internetten en bellen om een leuke flat te vinden. Dat is een beetje lastig op zaterdag, omdat de meeste agencies dicht zijn ivm het weekend.

Het hostel is trouwens erg netjes! Ik heb de eerste nacht in een 8-persoons kamer geslapen. Dat viel een beetje tegen omdat er vanaf 6 uur 's ochtends al mensen op gingen staan. Vanaf de tweede nacht zit ik in een 4-persoons kamer wat me echt prima bevalt! Het hostel ligt ook midden in het centrum, dus dat is ideaal! Ook erg gezellig dat je zomaar bij andere mensen binnen kan lopen om even te kletsen!

Het weer was echt super goed de eerste dagen! Tussen de 25 en 30 graden ongeveer en lekker zonnig. Gisteren begon het 's avonds te stort-regenen en er waren flinke windstoten, daardoor is het nu wat afgekoeld maar nogsteeds een temperatuur van 20+, dus ik heb niets te klagen!

Voor sight-seeing heb ik helaas nog geen tijd gehad. Maar dat komt nog wel.. Volgende week begint de introductie.

Ik hou jullie op de hoogte!


Liefs, Nicole

P.S. Niet alle cadeau'tjes konden mee ladies, ik heb de zware thuis moeten laten! Maar het overgrote deel zit in mijn koffer hoor! Het eerste cadeau'tje moest helaas thuis blijven ivm gewicht, jammer!

  • 05 September 2009 - 13:58

    Wendy:

    Hey Nicole, wat n leuke verhalen. Ik hoop dat het mij ook allemaal zo goed gaat bevallen. Je verhaal geeft iig wel n extra stimulans. Nog heel veel plezier en ik laat snel weten hoe het mij bevalt!!

  • 05 September 2009 - 17:39

    Marion:

    Heey Nicole, erg leuk om te lezen! Ik vind het cool hoe jij daar zo je weg wel vindt:) En mooi dat je eerste week al goed is bevallen. Klinkt goed! Succes nog met zoeken en ik lees het wel weer.
    Kus, Marion

  • 06 September 2009 - 08:22

    Sophie:

    Klinkt echt super leuk Nicole!! Gaaf dat je al meteen zo veel mensen hebt leren kennen.
    En we hadden ook wel een beetje verwacht dat dat kado thuis zou blijven ;) Ben benieuwd wat je van het kado vindt dat je morgen open mag maken! ;)

    Nog succes met het vinden van een flat/kamer en heel veel plezier!!

  • 06 September 2009 - 12:20

    Hilde:

    Leuk om te horen dat je het zo leuk hebt daar Nicole!! En zo te zien heb je al een paar leuke vrienden gemaakt en gezellige party's gehad daar, echt fijn! Hopen dat je snel een flat vindt, maar dat hostel klinkt ook zo slecht nog niet :)
    Veel plezier met je intro!

  • 08 September 2009 - 11:13

    Corine:

    Hello,
    Super zeg, dat je zo je draai al hebt gevonden en dat er zoveel mensen om je heen zijn, super gezellig :) Ik ben benieuwd of je snel een flat kan vinden. Geniet nog van je week en je eerste colleges! Hopelijk heb je snel weer tijd om een verhaaltje te schrijven!

    xxx

  • 08 September 2009 - 16:00

    Suus:

    super leuk dat je het er meteen al zo naar je zin hebt. Wel veel party's zeg daar is reusel kermis niets bij:P. Hopelijk heb je je kado voor deze week nog niet nodig gehad;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hongarije, Boedapest

Nicole

Actief sinds 24 Aug. 2009
Verslag gelezen: 432
Totaal aantal bezoekers 24808

Voorgaande reizen:

20 Februari 2017 - 08 Maart 2017

Rondreis Costa Rica

01 Juli 2010 - 29 Augustus 2010

Aiesec stage @ Tourism Department, Padang

01 September 2009 - 31 Januari 2010

Studeren aan Corvinus University Budapest

Landen bezocht: