Vakantie, vakantie...!! - Reisverslag uit Padang, Indonesië van Nicole Segers - WaarBenJij.nu Vakantie, vakantie...!! - Reisverslag uit Padang, Indonesië van Nicole Segers - WaarBenJij.nu

Vakantie, vakantie...!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Nicole

28 Juli 2010 | Indonesië, Padang

Hallo allemaal,

Leuk dat jullie berichtjes blijven plaatsen op mijn site! Dank jullie wel! Dit wordt mijn laatste berichtje voor de reis naar Java, Bali en Lombok. Deze keer heb ik niet zoveel te vertellen dus jullie hebben geluk, eindelijk een korter reisverslag!

Vorige en deze week hebben we elke ochtend gewerkt en we hadden erg vaak een vergadering in Jati (Aiesec office), op maandag, dinsdag en donderdag. Op zo’n dagen werken we ’s middags meestal ook of we hangen zomaar wat rond om de tijd te overbruggen (tussendoor naar huis gaan heeft geen zin en iets ondernemen ook niet). We hadden vorige week ook veel afspraken met potentiële sponsors voor onze toeristen plattegrond, dus die afspraken waren soms ook ’s middags. Het project begint eindelijk een serieuze wending te krijgen. Sommigen zijn volop bezig met sponsoren zoeken (marketing) en anderen (waaronder ik) houden zich meer bezig met het design van de plattegrond en de tekst en informatie die erop moet komen (in verschillende talen).

De Aiesec vergadering vorige week dinsdag was met Water (vicepresident van Aiesec) over onze reisplannen. Het kwam er eigenlijk op neer dat hij een beetje boos en teleurgesteld was dat we hem gepasseerd hadden. Hij heeft opnieuw uitgelegd wat hij van ons verwachtte, wat de bedoeling is van de stage en Aiesec projecten etc. (officieel staat er maar 1 week vakantie voor stagiaires) en hij heeft ons de kans gegeven om onszelf te verdedigen. Of terwijl, we kunnen gewoon twee weken op vakantie gaan maar in het vervolg moeten we hem om toestemming vragen.

Verder hebben we die week een ander, goedkoper internet café proberen te zoeken omdat werken in Fellas een beetje duur wordt (Westerse prijzen voor eten en drinken), maar met weinig succes. En ik heb de plannen voor onze reis uitgewerkt en samen met Magda een aantal hotels proberen te boeken.

Donderdagavond zijn alle stagiaires, met uitzondering van Jonathan, Rado en ik, naar de Mentawai eilanden vertrokken voor vijf dagen. Ik twijfelde in het begin of ik mee zou gaan. Op de Mentawai eilanden wonen primitieve stammen, half naakte mensen die in houten hutjes wonen, er zijn geen supermarkten of iets dergelijks en de mensen leven vrij geïsoleerd van het ‘vaste’ land. Het plan was om met een gids twee dagen de jungle in te gaan en een dag op het strand te vertoeven. Mijn twijfels, Water’s preek en het feit dat mijn gastgezin plannen had gemaakt voor ons in het weekend deden mij besluiten om niet naar Mentawai te gaan. Uiteindelijk gingen die weekendplannen met mijn gastgezin niet door… behoorlijk balen!

Donderdag heb ik vier nieuwe toerisme stagiaires ontmoet; twee Chinese jongens, een Taiwanees meisje en een Duits meisje. Vrijdag ben ik met dat nieuwe Duitse meisje (Jenni), Jonathan en Rado naar het Air Manis strand geweest. Dat strand was ook behoorlijk vies; overal afval, zoals gewoonlijk. We zijn toen naar het kleine ‘bananeneiland’ gelopen; omdat het eb was kon je lopend de oversteek maken tussen het strand en het eiland. We hebben toen ’s middags op het eiland gerelaxt. Daarna zijn we naar TeeBox gegaan voor een uurtje karaoke. ’s Avonds hadden we een gratis diner met alle Aiesec’ers en stagiaires in een restaurant. Het eten was super lekker!

Zaterdag was er weer de gewoonlijke wekelijkse seminar. Zondag ben ik met mijn gastouders naar een bruiloft geweest en daarna hebben we Jessica’s zusje (Fannie) opgehaald bij de Andalas universiteit, waar ze een toelatingsexamen voor geneeskunde had gemaakt.

Vanochtend (en vannacht) was er geen elektriciteit. Wederom werd de tropische regenbui als oorzaak benoemd. Thank God dat ik hier in het droge, en niet het natte, seizoen ben. Ik wil niet weten hoe het er dan aan toegaat in Padang. Geen stromend water, geen elektriciteit… Wel een leuke ervaring, douchen in het donker met een klein kaarsje in de hoek.

Ik ga geen laptop meenemen tijdens onze reis dus het gaat zeker tot 15 augustus duren voordat jullie weer een reisverslag te lezen krijgen!

Groetjes,
Nicole

P.S. Ik heb weer een nieuw Picasa webalbum aangemaakt. Er staan ook nog wat foto’s in van het vorige reisverslag, de natuurlijke waterpoel. Ik heb deze foto’s van een andere stagiaire omdat ik toen geen foto’s heb gemaakt vanwege de regen.

  • 28 Juli 2010 - 07:35

    Hilde:

    Klinkt weer als een leuke week. Erg fijn dat je nu lekker even twee weken kunt genieten van je welverdiende vakantie! Geniet er maar mooi van!
    En tot schrijfs :)

  • 28 Juli 2010 - 08:54

    Corine:

    Super dat t zo goed gaat met het project! Hopelijk kunnen jullie goede sponsoren binnenhalen:) maar nu eerst lekker twee weken genieten! Heel veel plezier! Xx

  • 28 Juli 2010 - 10:38

    Sophie:

    Fijn dat je toch 2 weken op vakantie kunt! Nog heel veel plezier die laatste paar weken!!

  • 03 Augustus 2010 - 11:37

    Bas Vervoort:

    hey nicole super leuk dat je nu in indonesie zit doe je goed :)
    gefeliciteerd nog met je bachelor.

    schine fotos :)
    maak er nog een mooie tijd van in de laatste weekejes en succes verder met je stage

    cheers bas vervoort

  • 06 Augustus 2010 - 19:18

    Rita Roks:

    Een welverdiende vakantie naar Balie, Java en Lombok na al die intensieve weken daar.
    Je hebt het zeker verdiend Nicole.
    Ga er zeker van genieten en zoveel mogelijk cultuur opsnuiven.
    Wie weet kom je er nooit meer terug en dan heb je het toch allemaal maar fijn gezien en meegemaakt daar!
    Wie weet kun je in je vakantieweken ook nog douchen met in het hoekje een kaarsje [klinkt nl erg lollig] maar dat zul je ook niet missen als het niet zo is, denk ik zo.
    Veelplezier en geniet ervan.
    Gr Rita Roks

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

Actief sinds 24 Aug. 2009
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 24803

Voorgaande reizen:

20 Februari 2017 - 08 Maart 2017

Rondreis Costa Rica

01 Juli 2010 - 29 Augustus 2010

Aiesec stage @ Tourism Department, Padang

01 September 2009 - 31 Januari 2010

Studeren aan Corvinus University Budapest

Landen bezocht: