Nog in Nederland.. - Reisverslag uit Bladel, Nederland van Nicole Segers - WaarBenJij.nu Nog in Nederland.. - Reisverslag uit Bladel, Nederland van Nicole Segers - WaarBenJij.nu

Nog in Nederland..

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Nicole

30 Juni 2010 | Nederland, Bladel

Welkom!

Zoals de meeste van jullie al zullen weten begin ik morgen weer aan een nieuw buitenlands avontuur! Deze keer ga ik voor zeven weken een ontwikkelingsstage doen via Aiesec (een wereldwijde studentenorganisatie) bij de Tourism Department in Padang, West-Sumatra (Indonesië). Het is wel leuk om even kort toe te lichten wat Aiesec doet, zodat jullie mijn stage wat beter zullen begrijpen. Aiesec is opgericht na de tweede wereldoorlog met het doel om een nieuwe wereldoorlog te voorkomen door culturele uitwisselingen zodat er wederzijds begrip en respect komt tussen verschillende landen, culturen en volkeren. Inmiddels is Aiesec gevestigd in veel landen over heel de wereld, van Europa tot Zuid-Amerika, Afrika en Azië.

Padang is de grootste stad van West-Sumatra en ligt aan zee. In September 2009 is er een zware aardbeving geweest op Sumatra waarbij meer dan duizend mensen om het leven zijn gekomen (waarvan ongeveer 300 doden onder de bevolking van Padang), dus de stad is nog steeds in wederopbouw. De meeste mensen zijn streng gelovige moslims. De Padangse keuken is het pittigste van heel Indonesië (dat wordt flink wennen dus!), maar het moet erg lekker zijn! Verder moet de natuur op Sumatra prachtig zijn.

Wat mijn stage precies in zal houden is me nog niet helemaal duidelijk, maar mijn algemene taak is om te onderzoeken hoe toerisme kan worden gepromoot op Sumatra. Mijn werkdagen zijn van 10:00 tot 15:00. Waarschijnlijk zal ik nog wel tijd over hebben om te reizen (dat hoop ik althans!!). Verder zal ik, verwacht ik, wat presentaties moeten houden over Nederland (en het Westen), zodat zij ook wat van de Nederlandse (/Westerse) cultuur kunnen snuiven.

Ik verblijf deze zeven weken in een gastgezin. Ik heb vorige week het gezin toegewezen gekregen. Het meisje waar ik bij kom wonen heet Jessica (18 jaar). Ze is lid van Aiesec UNAND (Andalas University, Padang) en is eerstejaars economie student. Ze heeft een jonger zusje die net klaar is met de middelbare school, haar vader is leraar geloof ik en haar moeder werkt als accountant bij een bank.

Alle voorbereidingen zijn al getroffen; vaccinaties, visum etc. Dus ik ben min of meer klaar voor vertrek! Ik vertrek morgenochtend om 11:00 vanaf Schiphol en zal vrijdag 2 juli rond de middag arriveren in Padang (ik heb een tussenstop in Jakarta, Java). Ik begin maandag met mijn stage, dus in het weekend kan ik even bijkomen van de jetlag (het is 5 uur later in Padang) en eventuele cultuurshock (indien je die al binnen een paar dagen kan krijgen…). Zaterdag 28 augustus om 17:45 begin ik weer aan mijn terugreis en ik zal 29 augustus om 08:00 weer landen in Amsterdam.

Ik ga mijn best doen om jullie op de hoogte te houden!

Groetjes, Nicole

  • 30 Juni 2010 - 16:48

    Fam. Wouters:

    Hoi Nicole,

    Leuk dat je ons weer via deze site op de hoogte gaat houden. Wij wensen je een hele goede reis en een leerzame en fijne tijd in Indonesië.
    Geniet ervan en we lezen het wel wat je allemaal mee gaat maken.
    Groetjes en tot ziens,
    Wilgard, Jacqueline, Stijn en Iris.

  • 04 Juli 2010 - 09:52

    Sophie:

    Hey,

    ben benieuwd hoe je eerste paar dagen geweest zijn! Valt de cultuurshock mee?
    xx

  • 04 Juli 2010 - 10:25

    Martha:

    Hey Nicole!

    Hoe bevalt het je?
    Ik wacht vol ongeduld op het volgende reisverslag!!

    Even een klein nieuwtje vanuit Nederland: Ik heb mijn BP gehaald:D
    Het resultaat staat op myum.unimaas.nl

    Nog veel plezier en ik hoop snel weer iets van je te horen!

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

Actief sinds 24 Aug. 2009
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 24801

Voorgaande reizen:

20 Februari 2017 - 08 Maart 2017

Rondreis Costa Rica

01 Juli 2010 - 29 Augustus 2010

Aiesec stage @ Tourism Department, Padang

01 September 2009 - 31 Januari 2010

Studeren aan Corvinus University Budapest

Landen bezocht: