Grenzen verleggen: modderbad, tokkelen en surfen - Reisverslag uit Cañas, Costa Rica van Nicole Segers - WaarBenJij.nu Grenzen verleggen: modderbad, tokkelen en surfen - Reisverslag uit Cañas, Costa Rica van Nicole Segers - WaarBenJij.nu

Grenzen verleggen: modderbad, tokkelen en surfen

Blijf op de hoogte en volg Nicole

28 Februari 2017 | Costa Rica, Cañas

Met tractor en wagen naar de spa; dat doe je ook niet iedere dag. Daar aangekomen eerst een stoombadje, daarna een modderbehandeling om vervolgens alle zwembaden af te gaan van warm naar koud. Het 40-graden bad hebben we toch maar overgeslagen... Vanuit het zwembad hebben we wederom allerlei vogels en apen kunnen bewonderen. De barbecue was heerlijk en de glazen wijn gigantisch!

Zaterdag was het tijd voor de Canopy tour! In vol ornaat - met tuigje, helm en handschoenen - begonnen we aan de klim. Vervolgens stonden ons 7 kabelbanen te wachten. De Tarzan-swing heb ik toch maar aan me voorbij laten gaan.. Echt een geweldige ervaring: niet alleen de kick van de snelheid en hoogte, maar vooral ook het prachtige uitzicht zo hoog boven de bomen! Ewout had volop gelegenheid om alles te aanschouwen en foto's te maken.

Volgende stop: Sámara, aan de Pacifische kust op het schiereiland Nicoya. Een gezellig kustplaatsje met veel restaurantjes en barretjes. We hebben volop genoten van de cocktails en verse vis. En ik heb daar voor het eerst op een surfplank gestaan! Veel vallen en opstaan.. maar een zeer voldaan gevoel als het dan eindelijk even lukt!

Volgende dag weer een reisdag: op naar natuurreservaat Palo Verde, naar de Bebedero-rivier om precies te zijn. Aldaar hebben we veel krokodillen gezien, de grootste een heuse vier meter lang! Uiteraard ook weer veel vogels (waaronder een visarend met een vis in zijn klauwen!) en aapjes gezien. Onderweg hebben we ook nog ara's bewonderd.

Nu zijn we bij de Ensenada-lodge, aan de golf van Nicoya, in the middle of nowhere. Een soort boerencamping; we verblijven in een houten huisje met schommelstoelen en een hangmat op de veranda. Wederom van de prachtige zonsondergang genoten. Vanochtend vroeg een wandeling gemaakt naar de zoutpannen waar o.a. de brulapen en de roze lepelaars ons stonden op te wachten. Nu even lekker ontspannen, want veel meer kun je niet doen met 35 graden. Einde dag, als het wat is afgekoeld, gaan we weer aan de wandel, richting de meertjes en het uitzichtpunt op het landgoed.