Dieren, dieren en nog meer dieren! - Reisverslag uit Liberia, Costa Rica van Nicole Segers - WaarBenJij.nu Dieren, dieren en nog meer dieren! - Reisverslag uit Liberia, Costa Rica van Nicole Segers - WaarBenJij.nu

Dieren, dieren en nog meer dieren!

Blijf op de hoogte en volg Nicole

24 Februari 2017 | Costa Rica, Liberia

Na een lange reis, kwamen we maandagavond aan in de hoofdstad van Costa Rica, San José. De reis verliep gelukkig vlekkeloos, op wat turbulentie en de vordering van ons appeltje in Houston na. Dat werd beloond met een kingsize bed en een heerlijke douche.

De volgende dag vroeg op, om na een ontbijt met rijst en bonen en heerlijk vers fruit zoals papaya, ananas en watermeloen, onze reis te vervolgen naar La Fortuna aan de voet van de vulkaan Arenal. De reis ernaar toe was al een heel avontuur: we passeerden het nationale park Braulio Carrillo, verschillende dorpjes en plantages (hout, ananas, papaya en suikerriet). En de Amerikaanse trucks zijn net als in de films. La Fortuna bleek een toeristisch oord, maar onze ecolodge was prachtig gelegen met een zwembad en tuin erbij waar volop vogels en vlinders te spotten waren.

De volgende dag op naar Los Chiles in het noorden - vlakbij de grens met Nicaragua - voor een boottocht over de Rio Frío, Caño Negro. Het begon met een en al spektakel en eindigde ook zo: we hebben wel 35 soorten vogels gezien (variërend van de ijsvogel tot een zilveren reiger), leguanen, kaaimannen, apen en zelfs een luiaard! Op de boot genoten we tevens van een lekkere lunch met wederom rijst en bonen en verse ananas. Moe maar voldaan keerde we weer terug naar onze lodge voor een frisse duik in het zwembad.

Toen weer een reisdag; we zetten koers richting Rincón de la Vieja in de provincie Guanacaste. Onderweg nog een stop voor een hangbruggenwandeling door de mooie natuur. We hebben zelfs een kolibrietje gezien! Tijdens de reis die volgde zagen we het landschap kaler worden; veel haciënda's met grootse weilanden en vee. Via een onverharde weg bereikten we uiteindelijk onze lodge Buena Vista. De zonsondergang was prachtig! In twee minuten was het gebeurd maar we hebben de zon zien zakken in de zee (de Pacific) onder het genot van een vruchtensapje en een biertje!

Vandaag een rustdagje: een kleine wandeling gemaakt naar een waterval, op eigen gelegenheid, en aan het zwembad gelegen. En ja ja: we hebben een toekan gespot!! In de ochtend gingen we al om 6 uur op jacht, maar dat mocht niet baten. Uiteindelijk dus een toekan gezien terwijl we gewoon aan het zwembad lagen te relaxen. Dat zul je altijd zien ;-) Gelukkig word je hier altijd vanzelf vroeg wakker van al het dierengeweld wat 's ochtends ten gehore wordt gebracht.

Tot zover... nu op naar de spa en de bbq!